Az adatok titka: mit rejtenek és hogyan fedjük fel őket?
#reklám #adatok #technológia
Az adatok a digitális világ építőkövei. Önmagukban talán jelentéktelennek tűnhetnek, pedig megfelelően értelmezve hatalmas információt rejtenek.
Gondolj bele: az adatokat fel lehet használni különféle célokra, legyen az egy bonyolult projekt vagy egy egyszerű feladat – a kulcs abban rejlik, miként használjuk őket.
Az adatok értéke akkor mutatkozik meg igazán, amikor kiderül, mely információ szól kifejezetten a célközönséghez. Itt jön képbe a kreatív empátia szerepe. A kreatív empátia lehetőséget kínál arra, hogy más megvilágításban lássuk az adatokat, a felhasználókat és a vásárlói útvonalakat.
Az adatok tanulságai: miért figyeljünk rájuk?
Olykor elegendő, ha empátiával közelítünk az adatokhoz, hogy meglássuk azok valódi jelentőségét. Képzeld el, hogy születésnapi tortát próbálsz eladni – ilyenkor az olyan információ, mint egy születési dátum, igazi kincs lehet.
Ha viszont prémium termékeket kínálsz, előfordulhat, hogy más adatok (például a költési minták) sokkal érdekesebbek számodra. Az ügyes marketing sosem éri be a könnyen elérhető adatokkal.
Néha érdemes további forrásokból is begyűjteni az információkat, amik bár nem közvetlenül kapcsolódnak a jelenlegi kampányhoz, de optimalizálni tudják stratégiánkat: ilyenek például a Facebook kutatásai. Hogyan sikerülhet ezekből jobb vásárlói élményt kihozni?
Hubspot és a tartalom szerepe
A Hubspot már évekkel ezelőtt ráeszmélt a vásárlók viselkedésének megváltozására. Mit jelent ez? Az emberek alapos online keresést végeznek, mielőtt döntenek egy termékről vagy szolgáltatásról.
Erre reagálva a Hubspot kidolgozott egy tartalomstratégiát, amely támogatja a márkákat azzal, hogy végig kísérik a lehetséges vásárlókat ezen az úton.
De ez minden vállalat számára megvalósítható? A piacvezető szerepet nem mindenkinek sikerül elérnie, de kreatív empátiával és az adatok személyre szabott értelmezésével jelentős előrelépéseket lehet tenni.
Hogyan tehetjük gördülékennyé a vásárlói utat?
A kreatív empátia alkalmazásával nemcsak hatékonyabbá, de jövedelmezőbbé is tehetjük a marketingstratégiát. Olykor elég egy apró hibát észrevenni a felhasználói élményben, hogy javítva azt jelentősen növeljük a konverziókat.
Gondolj bele a vásárlási folyamatokba: ha például egy drága sporteszközt szeretnél népszerűsíteni, nem biztos, hogy az emberek menet közben az adataikat megosztják. Az ilyen kihívások megoldásához a technológia is segítséget nyújt.
Például a Facebook hirdetések megfelelő beállításaival elérhető, hogy a hirdetések ne jelenjenek meg olyan helyzetekben, amikor valószínűtlen, hogy a felhasználó döntést hoz. Megmaradhatnak a mobilos megjelenések, de lehet szabályozni, hogy csak stabil internetkapcsolattal legyenek láthatóak.
A kreatív empátia így egy fontos eszköz lehet a kezedben, amivel hatékony marketingstratégiákat hozhatsz létre. Gondold át: mennyi mindent rejtenek az adatok, amikkel még nem foglalkoztál?
Hogyan kapcsolhatod össze az adatokat és a technológiát az érzelmekkel, hogy valami igazán kiemelkedő dolgot hozz létre? Az a fajta empátia, ami közelebb visz a célközönséghez és megérteti veled, mi motiválja őket, sok új lehetőséget nyithat meg előtted.